Sommer og strikking

Her kommer endelig det ferdige resultatet! Det jeg strikket på sist var nemlig en sommertopp. Den har vært ferdig en stund nå da, men vi har vært på hytta et par uker, så det har naturlig nok vært en sommerferie på bloggen og :) Men nå er jeg altså tilbake. 

Ett stykk fargeglad sommertopp er ferdig! tadadadaaaaaaa...! he he... 

Så var det historien bak detta vidunderet, for om du trur jeg har funnet den i et mønster tar du feil. Det var nemlig en kveld jeg ikke fikk sove sånn helt med en gang. Slike kvelder har tankene lett for å vandre, og jeg lå og tenkte på at jeg hadde lyst å strikke meg et plagg i sommer. Det var da jeg klekte ut ideen om en slik topp. Så var det å tegne den, for å fastsette detaljene dagen etter. Jeg visste også at jeg hadde et strikkemønster på ei jakke ett eller annet sted, som var strikket slik i sikk/sakk-striper. Så ved hjelp av et par strikkemønstere jeg hadde fra før fant jeg ut hvor mange masker jeg skulle ha, hvordan jeg skulle få til sikk/sakk-stripene, og hvordan jeg skulle få til den øvre delen slik at den ble riktig. Og det gikk jo egentlig ganske bra. 

   Jeg brukte toppen på bursdagen min for to dagen siden, med det svarte strikkbeltet som på bildet, hvite bukser og et hvit topp med korte puffermer under. Jeg fikk flere kommentarer og komplimenter, så denne er jeg absolutt fornøyd med! :) 

Her er noen bilder fra kuene hos mamma og pappa fikk komme ut første gang i sommer. Ikke lett å få gode bilder, slik som de løp og hoppet rundt, glade for å komme ut :) 

Nå bor de oppe på sætra med kuene og alle de andre dyra. Jammen lever kuene litt av et drømmeliv om sommeren. Ute og eter hele dagen, og kan legge seg ned og slappe av i gresset akkurat når dem vil. Så er det inn i fjøset om ettermiddagen, for å bli melket, og få litt kraftfor. Neste morgen er det mer kraftfor og en ny runde med melking, før det venter en ny dag med eting og avslappning... Jammen litt av en sommerferie! 

Trur dem er enda litt større no...

Ha ei fin uke!

♥ Diddi ♥

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Diddi

Diddi

25, Trysil

Hekler og syr, men må nok innrømme at strikking er favrittaktiviteten:) ingrid.kristin@hotmail.com