26.nov.2009

¨Har en plan...

Eller egentlig har jeg to :) For det første så skal jeg til frisøren neste torsdag og fiffe meg til jul.. Vet det fortsatt er en måned igjen, men trengs ærlig talt. Dessuten var det faktisk eneste muligheten dem hadde før jul for både klipp og å fikse litt på bryna. Får aldri helt dreisen på det sjøl... Kunne sikkert prøvd hardere, men er veldig greit å få gjort det på salong når det ser ut som det aldri er gjort før.. Er så lett å drøye når jeg ikke føler meg no særlig trygg på  å gjøre det sjøl, og da gror dem igjen... -sukk...  Men, skal heldigvis få ruske opp litt i både busten og bryna;) Blir godt!

Plan nummer to: er nødt å bli kvitt litt flesk også.. Planen går ut på små justeringer i kostholdet, og trene tre ganger i uka. Så får vi se om det hjelper. Må i alle fall "offentliggjøre" det litt her, for da "må" jeg gjøre en ekstra innsats for å greie det. Målet mitt er å være nede igjen på 60 kilo, men er litt usikker på hvor lang tid jeg bør bruke på det. Er jo ikke så lenge til sommeren heller.. Kanskje gebursen min neste sommer er en fin frist? "Til min 25årsdag skal jeg ha nådd 60 kilo, høres ikke så værst ut det... Trur jeg ligger på 76 no, har inga vekt i hust, noe jeg egentlig er glad for. Ellers ville jeg vel veid meg flere ganger om dagen...
   Uansett, min strategi for å nå målet er:
*Bake egne brød, har funne oppskrift på et lavkarbobrød som både er enkelt å bake uten mange ingredienser. -Og det smaker godt!
*Trene tre ganger i uka, hovedsaklig kondisjonstrening i begynnelsen, pluss litt styrke. Har også lyst å lære meg yoga, men det får komme etter hvert.
*Spise masse grønnsaker, frukt, magert kjøtt og fisk, bedre med rene produkter enn farseprodukter.
*Drikke mer vann!! Det er jeg elendig på, og det som er så viktig for å rense kroppen.. Det ideelle er minst 1.5 liter pr døgn, helst to... Kommer vel til å fly på do i ett sett... -Får i alle fall renset kroppen da :D

Som du skjønner så blir det litt sånn lavkarbo-oppøegg på meg framover. -Men ikke helt slavisk da. Mindre karbohydrater er med på å holde blodsukkeret mer stabilt, ingen skyhøye opp- og nedturer. Håper jeg vil føle meg litt mer opplagt da. I det siste har  jeg slitt litt med å holde meg våken utover ettermiddagen og kvelden. Ikke bare sliter jeg med å få med meg handlingen i -csi, Greys Anatomi og Bones, som er mine favorittserier, men det er veldig kjedelig for kjæresten min også... Så vi får forhåpentligvis en bedre hverdag  også.

Burde sikkert vært nyttårsforsetter, noe det sikkert også blir, men jeg klarer ikke vente. Trur ikke det er så bra å drøye det når jeg har bestemt meg, da er det bare å kjøre igang :) Så får det briste eller bære.


Lover å legge ut bilder etter frisørbesøket mitt (hadde tenkt å legge ut et "før"bild eogså, men nettet her da... ) om ei uke:) Har også bestilt nytt bredbånd, fra Eidsiva denne gangen, så får forhåpentlig bedre signaler snart:( Minusen er at det tar tre-fire uker før dem kommer og innstallerer det... Skulle helst hatt det igår jeg da :p Men får bare smøre meg med tålmodighet. Den som venter på no`godt, og så videre:)


Men no er goknuppen min heme att fra jobb, og vi skal ha middag:)


-Tudelu  ♥

Én kommentar

Krølltoppen

29.nov.2009 kl.04:38

Trur jæ joiner den plan nummer toall!:D

Skriv en ny kommentar

Diddi

Diddi

25, Trysil

Hekler og syr, men må nok innrømme at strikking er favrittaktiviteten:) ingrid.kristin@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits